måndag 25 januari 2010

Bedazzled (2000) Betyg: 2/10


En jobbig och irriterande nörd (spelad av Brendan Fraser) får ett erbjudande av djävulen (snyggt paketerad i Elisabeth Hurleys gestalt) - 7 önskningar uppfyllda i utbyte mot hans själ. Han accepterar men blir ständigt besviken då trots att önskningarna är uppfyllda så finns det alltid annat som inte lever upp till förväntningarna. När han önskar sig att vara rik och med stor makt, så blir han en sydamerikansk knarkkung med alla de problem som följer en sådan roll.

Filmen är naturligtvis förutsägbar (ja, det slutat lyckligt) och överlag ganska oengagerande. Det är tunt med bra skämt och Fraser är precis lika dålig/ointressant som vanligt. Jag tror aldrig att jag har uppskattat honom i någon enda roll faktiskt. Det enda som räddar filmen från ett absolut bottenbetyg är Liz Hurley som är underbar som djävulen.

Jag rakar hellre flinten med en osthyvel än ser den här filmen igen.

Betyg: 2/10

4 kommentarer:

  1. Brendan Fraser är bra i några Scrubsavsnitt där han spelar Jordans bror Ben. //Magnus

    SvaraRadera
  2. Liz insats och väsen borde ge åtminstone 4 i betyg :-)

    Mr Kaufman

    SvaraRadera
  3. Hur orkar du och varför ser du filmer som man ser på fodralet kommer att vara skit? Om du var 15 så kunde jag förstå att du trodde det fanns chans att se Liz Hurleys tuttar, men nu är det väl dags att växa upp? ;)

    Ser fram emot Hurtlocker-recensionen! :)

    SvaraRadera
  4. Om jag inte ser sådana här filmer, så får jag ju inte skriva sköna sågningar :)

    SvaraRadera