fredag 20 augusti 2010

Leap Year (2009) Betyg: 1/10


Ännu en "komedi" som är i total avsaknad av kul skämt. I Leap Year får vi möta Anna, en kvinna i karriären i New York, som är tillsammans med den framgångsrike hjärtkirurgen Jeremy. Hon tror att han ska fria till henne eftersom hennes kompis sett honom komma ut från en exklusiv guldsmed. Men det bidde ingen ring, det bidde ett par örhängen. Jeremy ska på konferens i Dublin, och plötsligt får Anna idén att ta saken i egna händer. Hon kan ju göra som sin farmors mor, och fria till Jeremy på skottdagen som infinner sig under hans vistelse på Irland. Hon åker dit, men hamnar p.g.a. oväder på avvägar. Hon får förlita sig på hjälpen från en otrevlig irländsk kille, och det finns väl ingen av er som ens kan ANA var det här barkar hän!?

Dåligt skrivet manus. Fjantiga Nils Poppe-aktiga skämt (om man nu kan kalla det för skämt, när ingen lär skratta). Utfånig handling. Skådespelarna i huvudrollerna är Amy Adams (Junebug, Doubt) och Matthew Goode (Cemetery Junction). Du kanske känner igen dem på DVD-omslaget, och därför tror att den här filmen ska vara hyfsad. Haha!

Bäst i filmen: några snygga vyer från det vackra irländska landskapet. För övrigt hittar jag absolut inga försonande egenskaper. Hustrun ville stänga av filmen efter femton-tjugo minuter. Det ville egentligen jag med, men för att kunna skriva denna recension så ska jag naturligtvis ha sett hela filmen. Det rekommenderar jag ingen annan att göra.

Betyg: 1/!0

3 kommentarer:

  1. Varför tittar du ens på sån smörja? Kunde väl vem som helst begripa att detta är ren avföring. :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste ju ta mitt ansvar och recensera sånt här så att andra slipper ödsla tid på dem! :)

    SvaraRadera