söndag 15 augusti 2010

Cop Out (2010) Betyg: 1/10


Det här verkar lovande! Kevin Smith (Clerks, Dogma, Chasing Amy) står för regin och Bruce Willis är med. Bruce spelar den ena huvudrollen som den gamle New York-polisen som står i begrepp att sälja ett extremt ovanligt baseballkort för att finansiera sin dotters bröllop. Men precis när han står och ska sälja kortet så blir han rånad, och nu börjar jakten på baseballkortet, så att han inte ska förnedras genom att låta sin ex-frus nye make stå för bröllopet.

Jag är helt tagen av Cop Out. Jag saknar ord. För den var precis så dålig som det kändes otänkbart att den skulle kunna vara. Inte skulle väl Smith och Willis göra en sån här skitfilm?! För första gången regisserar Kevin Smith ett manus som han inte har skrivit själv. Det hoppas jag innerligt att han aldrig gör om. Jag har någonstans läst en kommentar att filmen skulle vara en hyllning till polisfilmer på 80-talet (Beverly Hills Cop kanske). Den var hur som helst skrämmande dålig. Handlingen är helt ointressant! Det finns inga karaktärer som man bryr sig om det minsta. Jag försöker anstränga mig för att hitta något som gör att jag ska vilja ge filmen ytterligare en stjärna, men jag kommer inte på ett enda dugg som gör att den förtjänar den.

Betyg: 1/10

1 kommentar: