söndag 14 augusti 2011

127 Hours (2010) Betyg: 5/10


Aron ger sig ut i öknen för att uppleva den storslagna naturen. Men så råkar han ut för en olycka. När han faller vid en klättring så får han sin hand i kläm under en stor sten och kan omöjligt komma loss. Hans romantiska bild av att vara en ensamäventyrare får sig en rejäl törn och han inser att ingen vet var han är och han är långt ifrån civilisationen.

I regi av den Oscarsbelönade Danny Boyle (Trainspotting, Slumdog Millionaire) ser vi James Franco (Spider-Man, Freaks and Geeks) i huvudrollen som Aron. Franco är riktigt bra i rollen, och den kräver en hel del av honom. I många scener har han ingen annan än sig själv att agera mot. Filmen är baserad på en verklig händelse. Men trots att filmen är ganska bra berättad och skådespeleriet är bra, så tycker jag att det blir lite långtråkigt. Därför får 127 hours ett medelbetyg och inte mer.

Betyg: 5/10

1 kommentar:

  1. Denna snabbspolade jag igenom, pga att jag tyckte den var för seg. Trainspottning tyckte jag var så dålig att jag inte ens såg hela, jävla skitfilm :-) Slumdog var ok.

    Mr K

    SvaraRadera