söndag 26 maj 2013

Upstream Color (2013) Betyg: 6/10


Abstrakt, konstnärligt och lite pretentiöst. Svårt att hänga med i handlingen. Det brukar ju medföra höga betyg från filmkritiker. Filmen handlar om två offer som dras mot varandra utan annan möjlighet för dem. Jag tänker inte ens ge mej på att förklara handlingen på något annat sätt. Dels för att jag känner att jag måste se om filmen för att verkligen greppa den fullt ut, dels för att det förtar från din upplevelse när du ska se filmen. Men rekommenderar jag dej att se Upstream Color? Det beror helt på vem du är. Gillar du filmer med mycket fart och rak handling - stå gärna över. Men om du uppskattar filmer där du måste fokusera till 100% - då är detta ett mycket bra filmtips. Jag blir mest engagerad i sekvenserna i filmen som handlar om kvinnan som utsätts för ett grymt bedrägeri. Misstänker att jag kommer att höja betyget på den här filmen varje gång jag ser om den.

Betyg: 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar