torsdag 1 december 2011

Cowboys & Aliens (2011) Betyg: 6/10


Till en början tycker jag att en film med Aliens och Cowboys verkar störtfånigt, men sedan så slår det mig. Egentligen så är det ju fullkomligt briljant redan i tanken. Hur kommer det sig att aliens enbart anländer till Jorden i modern tid? Självklart skulle de lika gärna kunna komma under antiken eller medeltiden. Eller som i Cowboys & Aliens då de anländer 1873 i vilda västerns USA. (Var snäll och påminn inte mig om att det finns en film som heter Wild Wild West, för om det finns några likheter mellan dessa två filmer så kan jag säga att jag har förträngt WWW fullkomligt.)

Det börjar mer eller mindre som vilken westernrulle som helst, men efter ett tag så brakar det loss med UFOn och Aliens. Kompetent rollista med Harrison Ford, Daniel Craig och Sam Rockwell som de mest intressanta namnen. (Ja ja, Clancy "The Kurgan" Brown är också med, för oss som älskar Highlander.)

Utan att nå några riktiga höjder så är C&A en fullt duglig och underhållande matinéfilm.

Betyg: 6/10

1 kommentar: