onsdag 16 juni 2010

Legion (2010) Betyg: 1/10


Gud har tröttnat på människorna. Han påkallar apokalypsen. Kampen om mänsklighetens framtid utkämpas vid en vägkrog i en öken i USA. Där befinner den höggravida servitrisen Charlie och snart dyker ärkeängeln Michael upp.

Jag gillar generellt filmer som baserar sig på religiösa teman, varför jag glatt kastade mig över Legion. Tyvärr så är det en oerhört tunn smörja, med dialog så dålig att man kräks. Och förutsägbart, jodå. Vad sägs om kombinationen änglar, apokalyps och en höggravid kvinna. Någon som vill dra några slutsatser och gissa lite kanske!?

Filmen innehåller två kända skådespelare. Dennis Quaid, vars insats är godkänd, men som inte sticker ut i detta gäspningarnas hav. Dessutom är Paul Bettany (albinon i Da Vincikoden). Hans insats är lika endimensionell som en albinos färgskala.

Filmen innehåller en hel del fightscener, vilka är lika originella som en svensk polisfilm. Apokalysens förkämpar är zombieliknande varelser. En timme in i denna outhärdliga film kommer jag på mig själv med att sitta och önska mig att dessa zombies ska komma ut ur rutan och ta livet av mig så att jag inte ska behöva genomlida mer av denna vidrigt dåliga film.

Betyg: 1/10

2 kommentarer:

  1. Du skriver inget om huruvida du rekommenderar den eller inte...

    SvaraRadera
  2. Rekommenderas till alla som vill dö!
    FB

    SvaraRadera