måndag 21 maj 2012

Remember me (2011) Betyg: 7/10




















Med ganska låga förväntningar så satte jag på den här filmen med den otroligt endimensionella tonårsidolen Robert "Twilight" Pattinson. Den hade ju trots allt fått en del hyggliga recensioner. Till min glädje så fick jag se en film som var betydligt bättre än vad jag kunde ana, och utan att direkt vara imponerad av Pattinson så måste jag medge att han fungerade i den här rollen. Det var nästan så att han kom upp i tvådimensionalitet.

Filmen handlar om det unga paret som båda två har ett tragiskt dödsfall i familjen med sig. Hon förlorade sin mamma i ett rån för 10 år sedan, då hon såg mamman bli nedskjuten vid en tunnelbanestation. Han förlorade sin bror för några år sedan, och han var den som hittade honom efter självmordet. Och det klickar mellan dem, fastän det finns yttre omständigheter som talar mot dem.

Remember me är romantisk, men inte den vanliga enkelspåriga smörjan. Det bästa med filmen var nog det fullkomligt oväntade slutet. Rekommenderas!

Betyg: 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar