söndag 18 juli 2010

Zombieland (2009) Betyg: 8/10


Världen har drabbats av ett virus och nästan hela befolkningen har blivit zombies. De sista människorna är jagade av zombierna som inget hellre vill än bita dem och göra även dem till zombies. I denna värld, Zombieland, träffar Columbus (Jesse Eisenberg) och Tallahassee (Woody Harrelson) på varandra och slår följe.

Storyn är enkel, men den berättas i ett högt tempo och med massor av humor. T ex så har Columbus en massa regler som man ska följa för att överleva. Dessa illusteras lysande under filmens första minuter. Woody Harrelson är lysande sin roll som en kakletare (Twinkies). Men allra bäst är nog filmens cameo/gästspel, som jag inte tänker avslöja. När du ser detta så kommer du att veta vad jag menade! Kul också är att se Abigail Breslin (Little Miss Sunshine) som Zombiejägare.

I en genre som jag egentligen inte är så förtjust i (zombierullar) så är detta en alldeles lysande film. Framför allt så är det en riktigt kul komedi! Och är det något som jag gillar så är det en underhållande komedi. Bra jobbat!

Betyg: 8/10

2 kommentarer:

  1. Jag hatar Zombiefilmer men denna låter ju kul.

    HAr du sett Shaun of the dead? Är de ilka? För jag älskade den.

    SvaraRadera
  2. Shaun, ja:
    http://bearpathmovies.blogspot.com/2010/01/shaun-of-dead-2004-betyg-510.html

    Denna är bättre tycker jag.
    /FBJ

    SvaraRadera