torsdag 5 maj 2011

Primer (2004) Betyg: 7/10


Två vetenskapsmän Aaron och Abe håller på i den enes garage på kvällar och helger för att se om de kan skapa en egen business istället för att vara anställda, som de är om dagarna. En dag så gör de en upptäckt som de inser har en enorm potential. De vet bara inte hur den ska tillämpas. När de väl kommit på det så inser de att de måste testa den, trots de enorma risker det medför.

Primer är en oerhört underlig film. Jag inser att jag måste se den flera gånger innan jag på allvar begriper vad som händer i den. Men kan dra paralleller till Pi eller Mulholland Dr. Lika knepig är Primer. Och på samma sätt så uppskattar jag denna typ av filmer allt mer ju fler gånger jag ser den. Just nu är den är 7a för mej, när jag sett den fler gånger så kan den mycket väl klättra uppåt i betygsskalan.

Betyg: 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar