tisdag 7 juli 2015

Fifty Shades of Grey (2015) Betyg: 1/10

En av de senaste årens mest omtalade böcker är tjejsnuskserien Fifty Shades-serien, och i vintras kom första filmatiseringen av dessa böcker. Kände att jag såklart måste se filmen (då jag inte läst böckerna) för att se vad uppståndelsen handlar om. 

När jag satte på filmen så tänkte jag, det kanske inte är så bra handling men lite sexigt lär det ju vara i alla fall. Tyvärr så infrias inte ens dessa förväntningar. Filmen handling är oerhört tunn förvisso, men sexscenerna är nog de mest osexiga som har filmats. Jag sitter och funderar på annat, plockar fram telefonen och läser lite mail medan jag hoppas på att något mer engagerande ska komma. Det gör det tyvärr aldrig, och filmen är ett enda långt sömnpiller som inte förtjänar att slösa tid på. Som ni kan se på bilden så finns det en osedd version (unseen edition). Det tycker jag att ni ska ta som ett tips och låta den här vidrigt genomusla filmen låta vara - osedd.

Betyg: 1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar