fredag 2 augusti 2013

The Bridges of Madison County (1995) Betyg: 5/10

Drama med Clint Eastwood och Meryl Streep i den enda betydelsefulla rollerna. Han är en fotograf för National Geographic som kommer till vischan för att fotografera broar. Hans vägar korsas med gräsänkan Francescas och de förälskar sig i varandra. Clint Eastwood har även regisserat filmen och den blev rätt uppmärksammad när den kom. Kanske är jag i fel sinnesstämning när jag ser detta lågmälda romantiska drama, men jag tycker det är alltför långsamt. Dessutom så stör jag mej på de värderingar som filmen kretsar kring. Kvinnan som uppoffrar sitt livs kärlek för sin man och framför allt sina barn, och som vill återförenas med honom i döden. Det känns inte så modernt. För mej så känns det inte så romantiskt heller. Mest fånigt, ett bortkastat liv. Inte en dålig film, men det finns många bättre att välja även om man bara skulle välja mellan de filmer som Clintan har regisserat (som ju ofta är skitbra). Lite för långtråkigt för min smak.

Betyg: 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar