måndag 4 mars 2013

Intouchables (En oväntad vänskap) (2012) Betyg: 9/10






















Kritikerhyllad och jag vet dessutom inte hur många som rekommenderat mej den här filmen. Äntligen har jag sett den. Den handlar om den rullstolsbundne överklasskillen som anlitar en ung invandrarekille som sin skötare. Det osannolika paret hittar snabbt varandra och en oväntad vänskap uppstår.

Jag tänker inte berätta för mycket om den här filmen för jag tycker att alla ska se till att se den omgående. Den är rolig, varm, vacker och livsbejakande. Den går inte att missa, och jag tror att de komiska inslagen i den gör att precis alla kan uppskatta den! Oj, jag nämnde visst inte att den är fransk och baserad på verkliga personer?! Nu blev ännu fler skeptiska, men strunta i era fördomar. Se den, och njut!

Betyg: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar