söndag 4 november 2012

Moonrise Kingdom (2012) Betyg: 9/10

 

Wes Anderson är tillbaka med en ny film. Efter fantastiska filmer som Rushmore och The Royal Tenenbaums så tyckte jag personligen att han dippade lite med The Darjeeling Limited, och framför allt den animerade Fantastic Mr Fox. Nya Moonrise Kingsdom har fått lite blandad kritik, en del uttryckte sig väldigt ljumt om filmen och tyckte att den var hans sämsta. Med detta i åtanke så hade jag lite längre förväntningar än vad jag brukar ha när jag ska få ge mej an en av Wes filmer.
 
I Moonrise Kingdom får vi möta det unga kärleksparet Sam och Suzy och följa hur de rymmer tillsammans. I underbara miljöer med fascinerande karaktärer sitter jag som trollbunden i 90 minuter till filmen är slut. Det här är en riktigt, riktigt bra film!!
 
Betyg: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar