tisdag 21 augusti 2012

Friends Season 1-10 (1994-2004) Betyg: 9/10














Friends var min favoritkomediserie på tiden det begav sig, och jag fick för ett tag sedan ett ryck och bestämde mig för att se hela serien igen.

Jag tyckte att framför allt den första, men även den andra säsongen kändes lite avvaktande. Kanske beror det på att karaktärerna inte har utvecklats fullt ut ännu, eller kanske så är det bara för att jag har sett dessa avsnitt så förbaskat många gånger!?

Men sedan kommer några säsonger när serien fullständigt brillierar. Säsong 3-8 är riktigt bra. De två sista säsonger börjar dock serien att kännas lite "trött". Kanske är det för att det blir lite mycket att koka soppa på samma spik. Utan att dessa säsonger är dåliga så tycker jag att det var nog precis lagom tid att lägga ned serien efter säsong 10.

Som helhet så håller Friends fantastiskt bra fortfarande. Jag kommer på mej själva med att sitta och kategorisera vänner och bekanta i om de är en "Phoebe" eller mer en "Monica". Fantastisk ensemble, bra gästskådespelare, massor med skratt, massor med nerv och värme. En av de bästa komediserierna genom tiderna.

Betyg: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar