lördag 17 mars 2018

Justice League (2017) Betyg: 6/10



Den senaste i raden av filmer från DC Comics superhjälteuniversum. Inspirerat av Marvels framgångar med Avengersfilmerna kan man ana. Här samlas mer eller mindre frivilligt en handfull av superhjältar för att rädda världen från sin undergång när den onskefulle Steppenwolf kommer för att ödelägga vår planet.

Jag är mer uppvuxen med serietidningarna från DC (Superman, Batman etc) än med Marvel (Spiderman, X-men, Hulk etc) men när det kommer till filmatiseringar så är Marvel generellt snäppet vassare (givetvis undantaget Chris Nolans fantastiska Batmantrilogi). Men Justice League är definitivt en riktigt underhållande och välgjord film. Zack Snyder regisserar med den hedern. Många har dissat Ben Affleck som Batman. Jag håller inte med. Visst, jag föredrar Christian Bale, men för mej funkar Affleck bra i rollen. Jag har snarare synpunkter på Gal Gadot som jag tycker inte lyckas få till en Wonder Woman som har mer än 1 enda dimension. Det är synd när vi äntligen får denna  fantastiska kvinnliga superhjälte på film.

Ska du välja mellan denna och Marvels senaste (Thor Ragnarok) så ska ska du ta den andra, men det här är också en sevärd rulle.

Betyg: 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar