tisdag 27 december 2016

The Wire Säsong 1-5 (TV-serie) (2002-2008) Betyg: 9/10



I mitt andra försök att ge mej an en oerhört uppskattad tv-serie så fastnade jag, även om det tog mej mer än halva första säsongen så föll jag till slut för The Wire. Och när jag föll så föll jag hårt.

Serien handlar om poliser och knarklangare i Baltimore. En anledning att det tar ett tag att komma in i serien är att det är ganska många personer att lära känna. Varje säsong har en egen handling, men allt hänger ihop över de fem säsongerna.

Jag skulle klassa The Wire som en av de absolut bästa tv-serie som jag har sett de senaste fem åren. Jag kan inte nog understryka hur bra den är. Alla borde se den!

Betyg: 9/10

1 kommentar:

  1. Håller med! Riktigt bra serie. Lite segt i början av varje säsong men sen tar det fart.Skulle du uppskatta en anställd som Mcnulty :)

    SvaraRadera