tisdag 25 oktober 2016

King Kong - Extended edition (2005) Betyg: 7/10


Efter tre oerhört framgångsrika Sagan om Ringen-filmer gav Peter Jackson sig på att göra en nyinspelning av filmklassikern King Kong. När filmen kom var jag inte särskilt imponerad, men jag beslöt mej att det var dags att ge filmen en chans till, nu i den förlängda versionen som klockar in på 3 timmar och 20 minuter.

Väldigt mycket (för den tiden) snygg CGI, bra berättande, bra skådespelare. Det här är inte så dumt. Jag tycker att vissa scener på ön (Skull Island) som är lite för utdragna (jämför med en del av slagen i LOTR). En scen där besättningen springer mellan benen på några av öns innevånare är inte så snyggt gjord och känns rätt löjlig faktiskt. Hur så många överlever är fullkomligt befängt.

Men som helhet så var jag faktiskt riktigt nöjd med filmen. Jag vill klassa den som den bästa av de tre King Kong-filmerna. Och scenerna i New York, inte minst i filmens inedning är fantastiskt snygga.

Betyg: 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar