tisdag 25 november 2014

Guardians of the Galaxy (2014) Betyg: 6/10

Ännu en filmatisering av Marvels digra utbud av serietidningar. Och som vanligt så ska man i en första film ge hela bakgrundshistorien, vilket jag kan tycka ofta sänker filmerna. I det här fallet känns det definitivt så, även om jag måste medge att jag inte var bekant med Guardians of the Galaxy förut. 

Filmen handlar om fyra brottslingar som ofrivilligt hamnar i en situation där de är de enda som kan rädda galaxen från sin undergång. Bra tempo, roliga karaktärer gör att jag verkligen ser fram mot en andra film. Men den här filmen lyfte aldrig riktigt fullt ut för mej. 

Betyg: 6/10

1 kommentar:

  1. Diggade denna som fan.
    En underbar bugning mot Star Wars tycker jag.
    Som du säger seg under uppbyggnaden men det finns ju absolut utrymmer för en massa roligheter i de nästkommande filmerna

    SvaraRadera