lördag 30 augusti 2014

The Amazing Spider-Man 2 (2014) Betyg:4/10

Installation nummer två i den senaste upplagan av filmerna om Spider-Man. Här möter han fiender som har Oscorp som gemensam nämnare. Jag älskar Sam Ramis Spider-Man-trilogi med Tobey Maguire i huvudrollen. Andrew Garfield känns inte alls lika engagerande. Han försöker vara skör och sårbar, men han saknar Maguires charm och äkthet. Maguire fick spela mot Kirsten Dunst som är supercharmig. Emma Stone, som jag förvisso tycker är duktig och har gjort flera riktigt bra filmer, känns här blodfattig jämfört med Kirsten. I 2an blir allt detta alltmer uppenbart för mej. Jag tyckte första filmen i denna reboot var klart godkänd, men i 2an så känns det som om det bara står och stampar utan att komma någonstans. Handlingen känns väldigt tunn, inte minst med tanke på att filmen är en bra bit över två timmar lång. Jag kan för allt i världen inte förstå vad som förorsakade att man efter tre suveräna filmer valde att göra en reboot! (Jo, det lär ha haft något att göra med pengar.....) Hur gärna jag än skulle vilja så blir detta inte tillräckligt bra för mej. Jag tappar intresset, och går tillbaka och ser den gamla trilogin ännu en gång!

Betyg: 4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar