tisdag 30 oktober 2012

Live Free or Die Hard (Die Hard 4.0) Betyg: 8/10

 
Ja det blev ju en fjärde installation i Die Hard-serien. Till min glädje (och förvåning) så var den riktigt bra. Här möter McClane internetbaserade terrorister som hotar att genom att slå ut all kommunikation, el, med mera rasera infrastrukturen för hela USA (sannolikt hela världen logiskt sett, men det här är ju en überamerikansk film så varför bry sig om andra länder). Genom detta ska man då skapa en ny världsordning (USA-ordning?).
 
OK, nu lät det som om jag dissade filmen. Ärligt talat, sånt här bryr jag mig inte så mycket om under tiden jag ser en sådan här film (däremot lite efteråt). Men Die Hard 4 håller högt tempo (såklart) och är tillräckligt engagerande för att funka riktigt bra.
 
Betyg. 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar